V Kulturnem domu Nova Gorica med počitnicami pripravljamo sledeč filmski program

 

Petek, 8. 3. 2019

Ob 18.00: SLON KOLESARI PO SVETU kratki animirani filmi 3+

Filmski vrtiljak

 

Sobota, 9. 3. 2019

Ob 19.00: ŠUM BALKANA, r. Boris Petkovič (Slovenija, 2017)

Filmski portreti glasbenih zvezd

Uvod: Sara Šabjan, glasbena recenzentka, glasbenica, kulturna delavka

 

Ponedeljek, 11. 3. 2019

Ob 19.00: ZELENA KNJIGA, r. Peter Farrelly (ZDA, 2018)

Oskarjevci

 

Sreda, 13. 3. 2019

Ob 19.00: KUSTOSOVA SOBA. IGOR ZABEL: KAKO NAREDITI UMETNOST VIDNO?, r. Damjan Kozole (Slovenija, 2018)

Soočanja s sodobno vizualno umetnostjo

 

O posameznih filmih tega tedna:

 

  • Slon kolesari po svetu (38 min., brez dialogov) 3 +

 

Distribucija: Društvo 2 koluta

 

Sedem likovno raznolikih animiranih filmov z nežno pripovedjo. Tudi za najmlajše, ki gredo prvič v kino.

 

  • Šum Balkana (Šum Balkana, Slovenija, 2017, barvni, 75 min.)

 

Režija: Boris Petkovič
Fotografija: Lea Aymard
Montaža: Boris Petkovič
Nastopajo: Tomaž Grom, Miroslav Matić, Nevaip Saliu, Dario Krmpotić, Edison Shukriu, Gentian Ymeri, Daniel Marinič, Šaban Karajić, Nermin Frljanović
Produkcija: Zavod Kineki, Katapult
Distribucija: Zavod Kineki

 

Zgodba
Kaj se zgodi, ko se sodobna improvizirana glasba poveže z balkanskimi uličnimi glasbeniki? Kako to zveni? Tomaž Grom, slovenski kontrabasist, skladatelj, improvizator in raziskovalec zvočnega potenciala, je sédel v svoj kombi in po ulicah Maribora, Zagreba, Tuzle, Novega Sada, Prištine, Tirane in Skopja začel iskati sodelavce. To je dokumentarni film ceste, ki se nenehno giblje na robu nesporazumov in se izgublja po poteh, ki jih ni na sodobnih navigacijskih napravah.

 

  • Zelena knjiga (Green Book, ZDA, 2018, 130 min.)

 

Režija: Peter Farrelly
Scenarij: Nick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly
Fotografija: Sean Porter
Montaža: Patrick J. Don Vito
Glasba: Kris Bowers
Produkcija: Jim Burke, Brian Hayes Currie, Peter Farrelly, Nick Vallelonga, Charles B. Wessler
Igrajo: Viggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda Cardellini
Festivali, nagrade: Toronto (nagrada občinstva). Zlati globus za najboljši film v kategoriji muzikal ali komedija, za scenarij in stransko moško vlogo. Dve nagradi National Board of Review. Nagrada Ameriškega filmskega inštituta za enega desetih najboljših filmov leta. Mill Valley (nagrada občinstva). Oskar za najboljši  film, stransko moško vlogo in izvirni scenarij

Distribucija: Cinemania group

Zgodba
New York leta 1962. Dr. Don Shirley, svetovno znan temnopolti pianist, se odpravlja na turnejo po globokem jugu. Za šoferja in varnostnika najame Tonyja Vallelongo, redarja italijanskega rodu iz Bronxa. Medtem ko potujeta skozi razklano deželo in se soočata z rasističnimi izpadi lokalnih prebivalcev, se med omikanim pianistom s tremi doktorati in neizobraženim šoferjem vprašljivih manir nepričakovano razvije prisrčna prijateljska vez.

 

  • Kustosova soba. Igor Zabel: Kako narediti umetnost vidno? (Slovenija, 2018, 64 min.)

 

Režija: Damjan Kozole
Scenarij: Urška Jurman
Fotografija: Matjaž Mrak
Montaža: Jurij Moškon
Glasba: Laibach (Vor Sonnen-Untergang)
Zvok: Julij Zornik
Producent: Danijel Hočevar
Produkcija: Vertigo
Koprodukcija: RTV Slovenija, Društvo Igor Zabel za kulturo in teorijo
Nastopajo: Zdenka Badovinac, Jože Barši, Francesco Bonami, Barbara Borčić, Ekaterina Degot, Ješa Denegri, Charles Esche, Vadim Fiškin, Sergej Kapus, Samo Krušič, Boris Marte, Viktor Misiano, Marjetica Potrč, Igor Španjol, Borut Vogelnik, Peter Weibel, Mateja Kos Zabel, Bojan in Sonja Zabel, Božidar Zrinski, Beti Žerovc
Distribucija: Vertigo

Zgodba
Dokumentarni film Kustosova soba je posvečen umetnostnemu zgodovinarju in kustosu Igorju Zabelu (1958–2005) in se osredotoča na njegovo delovanje v polju likovne umetnosti od konca osemdesetih do njegove smrti. Skozi film spoznavamo, kako se je v tem prelomnem času, na preseku 20. in 21. stoletja, (post)moderne in sodobne umetnosti, lokalnega in mednarodnega umetnostnega prostora, socializma in kapitalizma, Vzhoda in Zahoda, umetnosti in družbenega, skozi svoje delo soočal z velikimi spremembami, konflikti, hkrati pa tudi z možnostmi novega.

 

Film je portret človeka, ki notranjim protislovjem sveta umetnosti navkljub vztrajno verjame v moč umetnosti, pa tudi portret časa in prostora, v katerih je Igor Zabel deloval in ju sooblikoval.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

twenty + nineteen =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.