Kolesarstvo gorenjska

7. BLEGOŠ VABI

Iz Gorenje vasi je pot speljana po magistralni cesti proti Žirem in po 500 metrih zavije desno proti Hlavčjim njivam. Povzpne se na greben, kjer je veličasten pogled na Blegoš. Na poti ne morete spregledati številnih bunkerjev, ki so del t.i. Rupnikove linije, zgrajene kot obramba pred Italijani po 1. sv. vojni. Pot vodi naprej skozi vasici Gorenje Brdo in Malenski vrh, nato pa mimo kmetij Savec (med kmetijama je približno 500 metrov slabše poti, zato tega dostopa ne izbirajte po deževnem vremenu!) in Frtunc. Na sedlu Hleviše se pot priključi glavni cesti iz smeri Poljane-Javorje in se nadaljuje skozi Gorenjo Žetino na Črni Kal. Sledi oznakam in lepa makadamska cesta pripelje do parkirišča. Pot do 5-10 minut oddaljene koče je namenjena pohodnikom, vendar lahko kolo pripeljete do koče, kjer najdete ŽIG (KT 9) in kolesarsko vpisno knjigo, na sam vrh Blegoša (1562 m) se lahko odpravite peš (15-20 min).

8. V DAVČO K DAVČARJEM

Z Zalega Loga vodi pot v stransko dolino Davče. Sprva je speljana po ozki dolini, pred sotesko pa zavije desno in prične se “resnejši” vzpon – dvigne se na višino 1000 metrov nad morjem. Pot se nadaljuje po grebenu in se spusti mimo okrepčevalnice Jemec, kjer lahko potrdite svoj vzpon z ŽIGOM (KT 10) in vpisom v kolesarsko knjigo. Pot se nadaljuje do Davških slapov, del poti se je potrebno vrniti in nato nadaljevati mimo kmetij Jurež, Majdelc in Podhočar proti Petrovem Brdu.

9. PO SONČNIH POBOČJIH RATITOVCA

Iz Železnikov vodi pot po Selški dolini do Podrošta, kjer se prične strmejši del vzpona, ki se pred vasjo Spodnja Sorica malce zravna. Vas sodi med najlepše v Sloveniji in zato še danes navdihuje umetniške duše. Tu se lahko udeležite glasbene in likovne delavnice ali si ogledate Groharjevo rojstno hišo. V Spodnji Sorici je pestra turistična ponudba, v gostišču Macesen (tik ob cesti na koncu vasi) pa vas čakata ŽIG (KT 12) in vpisna knjiga. Pot se nadaljuje proti Soriški planini, ki velja za priljubljeno izletniško točko tudi med kolesarji, žal pa se pot že dosti niže odcepi na desno. (Do sem se je mogoče pripeljati tudi po cesti mimo Petrovega Brda – cesta je kakovostnejša, vzpon položnejši in razdalja nekaj kilometrov daljša, le za žig pri Macesnu se je potrebno spustiti.)

10. SKOK V DRAŽGOŠE

Pred vami je najkrajša in po višinski razliki najlažja etapa, zato je združljiva z naslednjo, ki je prav tako med krajšimi. Iz Selc vodi pot po glavni cesti proti Železnikom, nato pa sledi oznakam za Rudno in Dražgoše. Strmejši vzpon se pričenja šele v vasi Rudno, vendar je cesta speljana v serpentinah, tako da ni prestrma. Na zadnjem ovinku pred Dražgošami se ustavite pri brunarici, kjer med preostalimi žigi najdete ŽIG kolesarske poti.

11. GOLICA, LENART, LUŠA

V primeru, če te etape niste združili s prejšnjo, se pot začne na Luši (lahko tudi v Škofji Loki, a pri tem morate skozi Sotesko, ki je za kolesarje manj prijazna). Pot vodi najprej po Selški dolini in kmalu za vasjo Selca zavije levo proti Golici, kjer se pričenja vzpon. Po nekaj manj kot štirih kilometrih kolesarjenja ste na vrhu sedla (od tod se lahko peš odpravite do cerkvice sv. Miklavža) pot se nadaljuje po gozdni cesti do Rovta.

12. ČEPULJE, KRIŽNA GORA

Izhodišče poti je Škofja Loka, od koder vodi v Selško dolino skozi Sotesko. Ta odsek poteka po glavni cesti, ki je zlasti ob konicah prometno zelo obremenjena. Če se temu delu želite izogniti, priporočamo ponovitev vzpona po stari vojaški cesti (2. etapa) do Okrepčevalnice Nace oziroma do sedla in spust v dolino skozi vasico Sv. Tomaž.
Pot se nadaljuje po Selški dolini skozi Bukovico, kateri sledi odcep za Ševlje in Bukovščico. Vzpon se prične pred vasjo Strmica (ime pove vse) in vodi do Čepulj, ki so tudi priljubljena točka kolesarjev, ki prikolesarijo iz Stražišča. Pot se nadaljuje proti Lavtarskemu vrhu. Sledi del poti, ki je zelo ozek in med pohodniki priljubljen, zato je potrebna pazljivost in uvidevnost.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.