Kolesarstvo gorenjska

RADOVLJICA

Nižinska kolesarska pot

krožna kolesarska pot poteka po obstoječih cestah skozi vasi in naselja na desnem bregu Save. Primerna je tudi za kondicijsko skromneje pripravljene kolesarje in je idealna za družinski kolesarski izlet. Vendarle pa je na njej tudi nekaj strmejših vzponov: iz vasi Globoko do Mišač, iz Podnarta do Ovsiš, z glavne ceste skozi Lipniško dolino proti Prezrenjam ter iz Kamne Gorice proti Zgornji Lipnici. Pot je razen odseka po Gozdni učni poti (makadam), speljana po manj prometnih, asfaltiranih ter označena z usmerjevalnimi tablami.

Višinska kolesarska pot

kolesarska pot, ki vodi skozi gozdove Jelovice je namenjena kondicijsko dobro pripravljenim kolesarjem. Tura ima tri zahtevnejše vzpone: prvi od KolnicE do Taleža, drugi od križišča za Ribensko planino do vrha Goške ravni, tretji od Razpoka do platoja Jelovice (križišče cest Rovtarica-Bohinjska Bistrica-Železniki). Cesta je v večini poti makadamska (razen kratkega asfaltiranega odseka od Lipnice do konca vasi Kolnica na začetku poti) in označena z usmerjevalnimi tablami.

Podgorska kolesarska pot

krožna kolesarska pot poteka po obstoječih cestah (večinoma asfalt, mestoma makadam) iz Begunj, skozi vasi »pod gorami« do Brezij in nazaj v Begunje. Pot je primerna za rekreativne kolesarje ter za družine z otroki saj je speljana po manj prometnih cestah, v večjem delu skozi prijetno krajino s polji in gozdovi. Malce zahtevnejši je spust od Zadnje vasi do naselja Peračica, kateremu sledi vzpon do Brezij. Potek poti omogoča tudi daljše postanke z možnostjo ogleda zanimivosti in počitka.

ŠKOFJA LOKA – Loške kolesarske poti (1. – 12.)

1. K SV. OŽBOLTU NAD ŠKOFJO LOKO

Pot je speljana mimo Puštalskega gradu skozi naselje Puštal in nato po dolini Hrastnice. Naprej sledi asfaltni cesti in oznakam za Sv. Ožbolt. Po 6,7 kilometrih pot zavije desno. Prijetnemu vzponu sledi nekoliko bolj strmi del do kmetije Hribovec. Po skoraj 10 kilometrih pot pripelje do cerkvice sv. Ožbolta. Od tam se ob lepem vremenu razprostira prekrasen pogled. ŽIG (KT 1) najdete v skrinjici, pritrjeni na stavbo Lovske koče, ki se nahaja pod potjo za cerkvijo. Na Ožboltu je najbolj živahno prvo nedeljo po 5. avgustu, ko goduje sv. Ožbolt in je tu semanji dan.

2. PO STARI BLEGOŠKI CESTI

Iz Škofje Loke je pot speljana po Poljanski dolini in v Podpulfrci zavije na staro vojaško cesto. Na tej poti na preteklost spominjajo ostanki obcestnih kamnov, cesta pa je skoraj v celoti asfaltirana.
Pod sedlom med Selško in Poljansko dolino se lahko ustavite v Okrepčevalnici Nace, kjer vas čaka tudi ŽIG (KT 2). Ta del poti je med kolesarji zelo priljubljen, poleg tega pa od tukaj vodi najkrajša pot na 1025 m visoki vrh Lubnik, kamor se je možno povzpeti – seveda peš.

3. V VINHARJE

Pot se začne v Poljanah, kjer zavije na most, nato pa levo, kjer vodi pot do vasi Hotovlja. Sledi oznakam za Vinharje. Po 5 km vožnje pripelje do turistične kmetije Ljubica, kjer vas prijazni domačini vedno znova presenetijo s svojo odlično ponudbo in prijaznostjo. Tu se nahajata tudi ŽIG (KT 4) in vpisna knjiga. Pot je naprej speljana po makadamski poti do križišča s kapelico. Pot lahko nadaljujete naravnost navzgor in nato zavijete desno na zgornjo pot ali pa se zapeljete po spodnji, ki vodi mimo kmetij Stržinar, Premetovec in Zare. V vsakem primeru se cesti združita, sledi spust v Prelesje in nato v dolino reke Brebovščice. Glavni cesti med Gorenjo vasjo in Poljanami se izognete, če v Dolenji Dobravi zavijete desno in sledite makadamski poti skozi Žabjo vas do izhodišča v Poljanah.

4. ŽIROVSKI KROG-VZHODNI DEL

Pot je speljana iz Gorenje vasi mimo cerkve sv. Janeza Krstnika proti Lajšam in se nadaljuje navzgor na greben Žirovskega vrha, do lovske koče na Javorču, kjer ne pozabite na ŽIG (KT 4) in vpis v knjigo. Tu se pot priključi t.i. Žirovskemu krogu, to je krožna kolesarska pot okrog Žirov, po kateri je speljana ta in naslednja etapa, ki ju lahko tudi združite in prevozite tako kot na tradicionalnem kolesarjenju po Žirovskem krogu. Vsi, ki vas zanima zgodovina, se boste sem zagotovo še vrnili, še posebno, če ste radovedni, kakšna je notranjost bunkerjev Rupnikove linije.

5. ŽIROVSKI KROG-ZAHODNI DEL

Iz Žirov se pot nadaljuje po dolini Sovre v smeri proti Logatcu, nato pa zavije v dolino reke Žirovnice do Peka – kjer boste opazili manjšo žago za razrez hlodovine. Po stari italijanski vojaški cesti se vzpne na rahlo valovit svet Gornjega Vrsnika do Govejka. Krajšemu vzponu sledi spust do kmetije Srnjak. Pot se nadaljuje do Ledinskih Krnic, kjer zavije desno proti Koritom. Od tam se pričenja daljši vzpon po grebenu in zopet boste lahko uživali v čudovitem razgledu. Priporočamo vam spust mimo Možine (ne pozabite na ŽIG (KT 7) in Mrzlega vrha v Jarčjo dolino in na Selo, tako kot poteka Žirovski krog. Če želite kolesarjenje podaljšati, se spustite do Sovodnja. Od tam se je možno vrniti v Žiri po glavni cesti mimo Trebije.

6. NA CERKLJANSKI VRH, ERMANOVEC IN SLAJKO

Od gostišča Lipan v Hotavljah je pot speljana po glavni cesti proti Sovodnju. Priporočamo vam, da z glavne ceste zavijete v Podgori, ne le zaradi večje varnosti, ampak tudi zato, ker je vasica prijetna, stranska cesta pa tudi dobro vzdrževana. Od Trebije dalje vodi pot po glavni cesti do Sovodnja, kjer na križišču sledi oznakam za Novo Oselico. Pot se najprej strmo vzpenja, zato na klancu nad vasico lahko uživate v prelepem razgledu. Na vrhu grebena se priključi cesti, ki povezuje Bevkov vrh (če zavijete levo) in Kladje, kamor se pot tudi spusti.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here